Møter

lørdag 21. mars 2015

Laaaang dag på Sundvolden

Foredrag om vatt og quilting ved Merethe Ellingsen
Idag har det gått i ett. Vi startet med foredrag om vatt og quilting kl.10.00, gikk direkete derfra til årsmøte og så var det  å springe til en herlig lunsj, før vi var med på 2 Workshops á en og halv time.


Trodde dere dagen var ferdig da? 
Å neida, da var å skynde seg til Quiltelagsforum som vi avsluttet kl.19.00. 
Workshop: Linjaler

Undertegnede rakk å kjøpe en eske knappenåler og ta bilder av utstillingen innimellom slagene. (Ikke spør når jeg rakk det, det husker jeg ikke).



Workshop: Sashiko


Workshop


Worksho









I skrivende stund er klokken 00.04. Vi har hatt en fantastisk 
middag, med mange hyggelige quiltekollegaer. 

Resten av quilterne avsluttet med "show and tell" og trekking av dagens lotteri (som vi aldri rakk å kjøpe lodd til), mens styret i RQL fant et rolig hjørne og noen dype sofaer og sank ned for å en oppsummering av denne innholdsrike dagen, samt planlegging av morgendagen. (Blandt annet håper vi at vi rekker å kjøpe lodd!!!!!)

Under følger noen få bilder (desverre  uten navnet på de som har laget quiltene for det rakk jeg ikke å få med meg på når jeg skulle fotografere hele utstillingen på 15 minutter, et unntak er Kirsti Hovlands sin quilt og hun er jo medlem hos oss, kunne ikke unngå å få med meg det). Likevel takk til dem som har laget alle quiltene, skulle gjerne ha lagt ut bilder av alle, de er fantastiske.

På møte i april vil jeg vise bilder fra Norsk Quiltetreff og da vil jeg også vise bilder fra utstillingen.

Mona








Kirsti sin quilt


Denne quilten har et hardangerbroderi i mitden.


Her er det brukt fotografier på stoff













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar